Kaišiadorių rajone ištirtas triukšmo lygis

Mūsų gyvenimas nuolat tobulėja dėl darosi vis daugiau automatizuotas iš vienos pusė patogesnis tačiau tuo pat metu ir triukšmingesnis. Triukšmo žala sveikatai neapsiriboja tik klausos pažeidimais. Ilgai veikiant intensyviam triukšmui, vystosi centrinės ir vegetacinės nervų sistemos funkciniai sutrikimai. Net, palyginti, nestiprus 60-70 decibelų triukšmas sukelia galvos skausmus, svaigimą, cypimą ausyse, nemigą, pablogėja atmintis, dėmesys, orientacija. Jo įtakoje 10-25 % sumažėja fizinis ir protinis darbingumas, pablogėja žmogaus klauso ir regos sensomotorinių reakcijų greitis, vibracinis jautrumas, judesių koordinacija, didėja gamybinių traumų rizika. Tyrimais nustatyta, kad triukšmas, kaip ilgai veikiantis lėtinis stresas, veikdamas per centrinę nervų sistemą, sukelia organizme įvairius neurohumoralinius ir vegetacinius sutrikimus, kurie gali sąlygoti įvairių susirgimų – hipertoninės ir ischeminės širdies ligos, aterosklerozės, skrandžio ir dvylikapirštės žarnos lėtinių uždegimų, opaligės bei įvairių neurozių išsivystymą.

Kaišiadorių rajone, nuo 2009 metų tarybos sprendimu, yra vykdoma triukšmo prevencijos programa, kurios tikslas: numatyti kompleksines aplinkos triukšmo prevencijos priemones Kaišiadorių rajono savivaldybėje, kurios sumažintų aplinkos triukšmą ir jo poveikį žmogaus sveikatai. Siekiant įgyvendinti šį tikslą, triukšmui jautriose rajono vietose 2011 liepos 26 dieną buvo atlikti ekvivalentinio ir maksimalaus garso slėgio matavimai. Matavimus atliko Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos Kauno skyriaus specialistai. Pasirinktose vietose triukšmas buvo matuotas 3 kartus: dienos metu (6:00 – 18:00), vakaro metu (18:00 – 22:00) ir nakties metu (22:00 – 6:00).

Tyrimo metu nustatyta, kad didžiausia triukšmo problema yra Kaišiadoryse ir Žiežmariuose Žaslių gatvėse, kur neatitikimai nustatyti dviejų matavimų metu (dienos ir vakaro matavimo metu). Abejose taškuose triukšmo šaltinis yra intensyvus kelių transporto srautas.

Spręsti su triukšmu susijusias problemas yra sudėtinga, todėl mažinti jį turime visi ir pradėti nuo savęs, o tai padaryti padėtų tylos dieta.

  1. „Tylos“ pusryčiai – geriausia ryto pradžia. Neskubėkite tik atsibudę iš karto įjungti visų informavimo šaltinių (TV, radijas ir pan.), kurie dažniausiais tampa ir triukšmo šaltiniais.
  2. Atkreipkite dėmesį į savo keliamą ar šalia esantį triukšmą, gerbkite savo, savo šeimos, šalia gyvenančių žmonių teisę į ramybę ir tylą. Tai ne tik tolerancijos, bet ir sveikatos stiprinimo gestas.
  3. Klausydamiesi mėgiamos laidos ar muzikos, pritildykite radijo imtuvo ar ausinukų garsą dviem lygiais, o televizoriaus garsą vienu lygiu. Pabandykite ir būsite maloniai nustebinti tuo, kaip pasaulis įgaus naujų garsų ir spalvų!
  4. Važiuodami automobiliu piktinatės erzinančiu supančio pasaulio netobulumu? Nenaudokite be reikalo automobilio garso signalo! Saugoti savo ir kitų nervų sistemas nuo neigiamo triukšmo poveikio – ypač stiprių asmenybių bruožas.
  5. Norite apsisaugoti nuo triukšmo keliamų problemų laisvalaikio metu? Venkite triukšmingų sporto varžybų, restoranų, roko koncertų ir naktinių klubų. Norėdami atsipalaiduoti, geriau skirkite laiką „tyliajam“ poilsiui – pasivaikščiokite, aplankykite biblioteką, parodą ir kt.
  6. Lankydamasis restorane, sporto klube, diskotekoje, kine, jaučiate diskomfortą dėl nepakeliamo garso? Atminkite – visada turite teisę kreiptis į administraciją su prašymu pritildyti garsą. Jei kreipimosi metu Jūsų balso stiprumas neviršys normalaus pokalbio tono, yra šansų, kad jus išgirs.
  7. Naudokite bet kokias klausos apsaugos priemones būdami triukšmingoje aplinkoje (žolę pjaunant, atliekant statybos bei remonto darbus ir pan.).
  8. Valgymo metu pabandykite išjungti televizorių ir pabendraukite ar tiesiog pamąstykite ramioje aplinkoje. Tikra palaima, ar ne?
  9. Reguliariai rūpinkitės savo klausą pasitikrinkite ją.
  10. Inicijuokite triukšmą mažinančius sprendimus, siekite, kad būtų priimami efektyvūs teisės aktai, susiję su triukšmo mažinimu.
  11. Turite nuolat triukšmaujantį šeimos narį, kaimyną, bendradarbį? O gal Jūsų mylimas šuo mėgsta savo jausmus reikšti lojimu? Nenusiminkite, tinkama forma pateikta ši „Tylos dieta“, draugiškas patarimas ar mandagumo pamokėlė – puikus įspėjimas apie triukšmo keliamus pavojus sveikatai.
  12. Bet kurioje situacijoje nepamirškime humoro jausmo ir kovokime su triukšmu tyliai!

Informacijos šaltinis
www.kaisiadorysvsb.lt

Jūsų komentaras